Makan- makan halal di BALI

The WESTIN, Nusa Dua


Sepanjang di Bali, ne la menu bf I. Susah nak cari yang halal kat sini. Asal nak ambik je bila kerling lauk sebelah aku jadi kembang tekak.. heheh. I bermalam 3 hari di Westin nusa dua, dan 3 hari di Grand Hyatt, Nusa dua.

ACC Minang
Bila sampai tengahari je, ne  la tempat yang we olls  tuju. Terletak dekat je ngan airport ngurah rai. Bila dah 6 hari kat BALI aku rasa rindu nak cari roti canai, telur masak kicap , kari ayam, kangkung goreng belacan, ikan masin ke...sumer takda... aduhhh....pasrah je ngan menu ne.. kalau uolss firts time mmg rasa sedap masakan depa ne,.. lelama mesti rindu kat lauk mesia juga. 

Blue Ocean Seafood, Jimbaran



Yang ne menjadi tumpuan pelancong di waktu malam. Pemandangan dia mmg indah. Terletak di jimbaran. Sepanjang pantai tersusun cantik je kerusi meja , makan pula betui2 atas pasir yang depanya ade pantai..view leh nampak kapalterbang mendarat, baun oceanic yang fresh. I terlupa ambil gambar makanan. Ermm kat sini glamor dengan ikan bakar, rasa dulu...baru tau.. so far aku rasa biasa ja, cuma pemandangan dia amat istimewa. Sambil tunggu makan ade penyanyi hiburkan dari meja ke meja, hulur je berapa pun dia terima. I pun req lagu SEPANJANG JALAN KENANGAN..wah  bulan madu romantika sungguh...mmg akan dikenang2 u. Segalanya Indah disini.

Bale Udang Mang Engking

pic credit to :  http://www.baleudang.com

saya telah berkunjung ke bali awal july lalu, dan berkesempatan singgah ke  Bale udang di kuta. Aduhhh hidanganya amat luar biasa dan unik. Saya amat menggemari udang bakar madu, Udangnya besar dan rasanya manis2 pedas yang begitu mengujakan. Bebek gorengnya bewarna gold, kelihatan rangup di luar dan lembuts di dalam. Enak bangat!!! Selain itu lauk ketamnya begitu memikat selera. Tambah bula sama desertnya  pisang goreng di makan sama coklat jika tak silap. Rasa yang sgt signature!!! Pasti akan singgah jika saya ke bali. Selain destinasi cinta ia kaya dengan masakan yang hebat2. Pemandangan nya cukup cantik...di waktu malam. Layanan yang terbaik juga!!

Ulam Restaurant, Nusa Dua

Mades Warung Seminyak

Photobucket

0 comments:

Post a Comment